2022-05-04 10:35:35

ERASMUS+ projekt: Razmjenom iskustva do napretka (Exchanging experiences - reacing progress)

Naziv projekta: ERASMUS+ projekt: Razmjenom iskustva do napretka (Exchanging experiences - reacing progress)

Ustanova pošiljateljica (autor projekta): Zdravstvena i veterinarska škola Dr. Andrije Štampara Vinkovci

Ustanova primateljica (projektni partner): tvrtka VITALIS GmbH., mjesto Schkeuditz

Voditelj projekta: Dražen Enderli

Financiranje: projekt financirala Agencija za mobilnost i programe EU, odobrena je aktivnost za mobilnost učenika; projektom osiguran put do Leipziga i povratak, smještaj i hrana za vrijeme mobilnosti, kulturološki program, novac za životne troškove, obavljanje prakse

Mjesto obavljanja dvotjedne prakse: SAH Goyastrasse (dom za starije i nemoćne osobe)

Odabir učenika sudionika u mobilnosti: putem natječaja u kojemu su kriteriji bili motivacijsko pismo, životopis, preporuke nastavnika struke, jezika te razrednika

Sudionici: 20 učenika, 12 smjera medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege i 8 smjera fizioterapeutski tehničar/tehničarka; 2 nastavnika u pratnji

Mjesto mobilnosti: Leipzig

Vrijeme mobilnosti: 10. - 23. travnja 2021., 14 dana

Polazak na mobilnost iz Vinkovaca: 10. travnja u 00:00 sati

Povratak s mobilnosti u Vinkovce: 23. travnja u 23:00 sata

Aktivnosti:

  • praktični rad (ponedjeljak – petak, oba tjedna):

Učenici su u navedenom periodu obavljali stručnu praksu tijekom koje su se skrbili za starije i nemoćne osobe (obavljanje osobne higijene, hranjenje, primjena terapije, vođenje medicinske dokumentacije, aktivacija i mobilizacija pacijenata, manualna i klasična ručna masaža, aktivne dinamičke i statičke vježbe te brojne druge vještine povezane sa skrbi). Sve aktivnosti zapisane su u

  • kulturološki program (ponedjeljak, subota i nedjelja):

U ponedjeljak nakon prvog sastanka s koordinatoricom, učenici su kroz vođeno razgledavanje Leipziga upoznali samu kulturu i glavne znamenitosi kako grada tako i Njemačke općenito. Od značajnijih znamenosti valja izdvojiti: crkvu  sv. Nikola, crkva sv. Tome (Thomaskirche) u kojoj je radio Johann Sebastian Bach, Spomenik njemačkom književniku Goetheu, Mädler Passage, Stara gradska vijećnica na Markplatz-u, City-Hochhaus Leipzig (najviša zgrada s koje smo fotografirali predivnu panoramu grada), Sveučilište u Leipzigu, jedno od najstarijih na svijetu te brojna druga mjesta.

Subota i nedjelja bili su rezervirani za drugi dio kulturološkog programa u sklopu kojega smo posjetili glavni grad Njemačke, Berlin. Kroz dvodnevno vođeno razgledavanje upoznali smo zanimljive priče o njemačkom životu, tradiciji i povijesti, a od znamenitosti bismo izdvojili: Potsdamer Platz s ostacima Berlinskog zida, Brandenburška vrata, Reichstag, Alexanderplatz s čuvenim Berlinskim televizijskim tornjem, Berliner Dom (Berlinska katedrala), Berlinski spomenik ubijenim Židovima Europe, spomenik stradanju Sinta i Roma, Museumsinsel te Njemački tehnički muzej koji sadržava nevjerojatan broj eksponata.

Osnovni ciljevi mobilnosti koji su u potpunosti ostvareni:

1. Kroz praksu od 10 radnih dana učenici su usvojili, proširili i unaprijedili stručne vještine u drugoj europskoj zemlji, vještine koje su im potrebne za nastavak obrazovanja i izlazak na tržište rada. Polazeći praksu upoznali su obrazovni i radni sustav zemlje domaćina, način organizacije rada u ustanovi gdje se praksa obavlja i organizacijsku strukturu

2. Obuka u drugom sustavu s modernijom opremom i upotreba drugačijih metoda rada i pristupa. Kroz ovu mobilnost naši učenici su usvojili znanja i vještine upotrebe, za njihov posao relevantnih alata, strojeva i opreme te su osim materijalnoga dijela usvojili nove metode i pristupe u radu s pacijentima i drugim potrebitima u sektoru zdravstva

3. Razvoj jezičnih kompetencija učenika

4. Razvoj međukulturalne kompetencije učenika - komunicirajući na stranom jeziku, provodeći vrijeme u društvu drugačije organiziranom od našeg, te odlazeći na kulturne izlete u Leipzig i Berlin te dolazeći u dodir s ljudima iz drugih dijelova svijeta učenici su proširili svoje međukulturalne vještine.

5. Razvoj osjećaja sigurnosti i samostalnosti

Na završnom skupu učenicima su uručeni certifikati te su svi ukratko izložili svoje dojmove o protekla dva tjedna provedena u Njemačkoj. Od strane mentora i osoblja Vitalisa naši učenici su iznimno pohvaljeni te su neki od njih dobili otvorene ponude za rad u tvrtki. Rad i ponašanje učenika za vrijeme mobilnosti bili su izvanredni, na ponos svih djelatnika Zdravstvene i veterinarske škole Dr. Andrije Štampara Vinkovci.

 


Zdravstvena i veterinarska škola Dr. Andrije Štampar