preskoči na sadržaj

Zdravstvena i veterinarska škola Dr. Andrije Štampara Vinkovci

 > Naslovnica
Vijesti

Edukacija i istraživanje prigodom Međunarodnog dana tolerancije „Nasilne veze su bez veze i nasilje među srednjoškolscima“

Autor: Katarina Crnković, 21. 12. 2018.

Pod nazivom Nasilne veze su bez veze te Prekini nasilni glas 17. studenoga 2018. održana je edukacija učenika o nenasilnom riješavanju sukoba - tolerancijom do vedrijeg ozračje među učenicima. Povodom Međunarodnog dana tolerancije u našoj školi je  predstavljeno istraživanje o percepciji i pojavnosti nasilja među mladima te prezentirani su identificirani preventivne aktivnosti koje su proveli naši učenici: Mia Radmanović, 3c  i Andrija Filipović, 4.b  u suradnji s koordinatoricom Preventivnog programa psihologinjom Sandom Horvatović. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 300 učenika prvih, drugih i trećih razreda naše škole.                                                                                                                                                                

Rezultati istraživanja pokazuju da je verbalno nasilje zastupljenije od fizičkog, što je potvrđeno i kroz razgovore s učenicima kojima je prezentirano istraživanje. Učenici su najčešće ogovarali ili bili ogovarani, oko ½ učenika barem se jednom našlo u tim situacijama. Sljedeći po pojavnosti i učestalosti slijedi nazivanje drugog učenika pogrdnim imenom što je učinilo oko ½, ili 57% učenika. Gotovo identičan broj učenika bio je žrtva takvog ponašanja. Što se tiče fizičkih oblika nasilja, oni su rjeđi i događaju se izvan škole.  Oko 47% učenika  ne poduzima ništa, ili su pasivni promatrači neprimjerenog ponašanja prema drugim učenicima, a oko 42% učenika je izravno, osobno doživjelo etiketiranje, izoliranje i diskriminiranje na račun stila odjevanja, ili življenja.  Najrjeđi oblik ponašanja su prijetnje drugim učenicima, 1/3 učenika navodi kako je prijetila drugim učenicima, a njih četvrtina navodi kako im je drugi učenik prijetio. Oko 27% učenika navodi kako je u nekim slučajevima u ulozi nasilnika, a u drugim u ulozi žrtve.

Učenici školsku klimu ocjenjuju s prosječno dobrom ocjenom, a najveća je socijalna distanca iskazana prema učenicima s problemima u ponašanju.                                                             Također, u aktivnoj debati oko 1/3 učenika navodi kako je nekad u životu primilo sadržaj preko Interneta koji ih je uznemirio.
Više od 40% učenika navodi kako trebaju sami riješavati nasilne situacije, a odgovor na pitanje;“ Na koji način učenici mogu pridonijeti poboljšanju odnosa unutar škole“ ukazuje na obeshrabrenost jer najveći dio navodi kako ne  mogu utjecati na promjene u školskoj okolini  te svojim zajednicama i.. Nadalje  oko ½ učenika navodi spremnost i volju da se u školi bave temama vezanih uz mir, toleranciju i rješavanje sukoba.  I , na koncu učenici navode kako treba češće provoditi preventivne  sadržaje za učenike i mlade u školi i njihovih sredina te kvalitetnije sadržajne aktivnosti kako bi mogli provoditi slobodno vrijeme na kvalitetan način. Također, ½ učenika tvrdi kako je nedovoljno izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti te kada bi bilo više aktivnosti rado bi se uključili.

Iako je najzastupljeniji oblik koji se spominje - ogovaranje - oblik blagog nasilja čiji uzroci mogu biti sitne razmirice među učenicima, ono može dovesti do isključivanja djece po određenoj osnovi, a tada postaje ozbiljan problem. Stoga,  veoma je važno identificirati i reagirati pravovremeno na pojavnosti nasilja neovisno o kojem se obliku radi.
Prema iskustvima provedenih preventivnih aktivnosti Preventivnog programa škole prevencija nasilja se ne može promatrati izdvojeno od društvenih i ekonomskih činitelja i trendova, stoga u prevenciji nasilja neophodna suradnja cjelokupnog školskog osoblja, učenika, roditelja te društvene zajednice.                     Poznato nam je kako je elektronsko nasilje, jedno od suptilnijih oblika nasilja jer je povezano s činjenicom da roditelji ne kontroliraju sadržaje koja djeca koriste. U školama i zajednicama u kojima se učenicima ne pružaju drugi sadržaji, internet je jedino mjesto druženja u kojem se nasilje latentno provovodi. 
Kada je riječ o prevenciji nasilja važno je pružati učenicima mogućnosti uključivanja u izvannastavne aktivnosti, provodeći edukacije učenika te sistemska istraživanja koja učenicima i nastavnicima daju formativnu, informativna i stratešku smjernicu ka  usvajanju socijalnih vještina djelovanja i odupiranja rizičnim situacijama i oblicima ponašanja.. Anketno istraživanje provedeno je uzastopno dvije godine za redom te komparacija rezultata u analizi rezultata u drugom anketnom istraživanju  govori kako je nasilje u blagom padu u odnosu na prethodnu školsku godinu. Stoga, škola treba sistematično provoditi edukativna predavanja, radionice i istraživanja jer i mali pomak u percepciji i pojavnosti nasilja je značajan u procesu prevencije.

Zahvaljujemo našim učenicima Mii i Andriji na predanom radu i  analizi provedenog istraživanja jer su pokazatelji vrijedni pozornosti našim učenicima, nastavnicima , roditeljima te lokalnoj zajednici.

Sanda Horvatović, psihologinja




Tražilica
Informacije

Upisi u prvi razred

Raspored sati

Udžbenici

 

 

Zaštita osobnih podataka

 

Video kojim naši učenici predstavljaju školu: 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Korisne poveznice
Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 10. 2018.

Ovaj tjedan: 1660
Danas: 139
CMS za škole logo
Zdravstvena i veterinarska škola Dr. Andrije Štampara Vinkovci / H.D.Genschera 16a, HR-32100 Vinkovci / www.ss-drastampara-vk.skole.hr / ured@ss-drastampara-vk.skole.hr
preskoči na navigaciju